Samsung HT-E5200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-E5200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Ernesto46 28-07-2015
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

In juni 2012 gekocht bij MediaMarkt. Binnen 1 jaar gaat tijdens het luisteren naar de Tuner plotseling het DVD blaadje spontaan open en dicht en schakelt de tuner zich uit. Gerepareerd onder garantie bij MediaMarkt. Binnen 1 jaar, dus na 2 jaar, hetzelfde probleem. Opnieuw onder garantie gerepareerd, ditmaal bij Electro. Nu net na 3 jaar weer hetzelfde probleem.
Bij elkaar dus 3x in 3 jaar hetzelfde defect.
Samsung weigert elke aansprakelijkheid en beroep zich op garantietermijn van 2 jaar.
Niet kopen dit apparaat.

A 15-11-2015

OPLOSSING:
Het touch paneel is dan overgevoelig geworden. Je kunt hem dan door samsung laten repareren of zelf het touch paneel uitschakelen door de bandkabel los te koppelen. Hierdoor blijft het display wel gewoon werken echter de touch screen knoppen niet. Dit kan echter prima alleen met de afstandsbediening. Handel dan als volgt; schroef de 4 kruiskopschroeven los aan de achterzijde en schuif de bovenmantel een stukje naar achteren. Trek de zijkanten van de mantel voorzichtig een stukje naar buiten en trek hem naar boven er af. Nu zie je een witte brede bandkabel met een blauw uiteinde. Trek deze voorzichtig uit de connector. Maak nu het frontpaneel los d.m.v de klipjes rondom. Nu zie je in het midden,boven aan, een klein bruin bandkabeltje. Dit is het kabeltje van de boosdoener. Trek deze uit de connector en laat hem los hangen. Zet nu het frontpaneel weer terug en wees er zeker van dat alle klipjes weer goed zitten. Sluit de witte bandkabel weer aan. Leg de bovenmantel weer op het toestel met een centimeter achter en schuif hem naar voren, weer op zijn plek. Let op dat de doorvoer van het snoer niet in de weg zit. Schroef de vier schroeven weer op hun plek.

Mankswal 19-12-2015

Heb soortgelijk probleem. Schuiflade gaat open, muziek van tuner of Ipod stopt, Samsung tv gaat aan en komt met 'smart' -overzicht scherm. Gebeurt op onregelmatige tijden. Ergerlijk. Kan dit te maken hebben met andere elektronica/signalen via energienetkabels van b.v. smart energiemeter?

RT 13-11-2015

Hallo, zelfde probleem met de DVD schuiflade. Tijdens luisteren radio gaat DVD schuiflade constant open en radio valt weg. Tevens is de DVD speler al stuk. Gekocht maart 2013.

Ernesto46 14-11-2015

Ook buiten de garantie dus. Verwacht echter niks van Samsung. Schijnen dit allemaal heel normaal te vinden.

flensje 15-07-2013
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Wat vind ik dat ik hiermee een goede keuze heb gemaakt. Het is wel waar wat ze zeggen over het stemgeluid in samenwerking met de special effects. Die is net wat minder.
Verder een ruime hoeveelheid keuze in dingen die je kan doen met het apparaat, zoals facebook, nieuws, uitzending gemist enz.

Nog een minpuntje is wel dat ik mijn gebrande dvd's met dvd5 en dvd9 niet meer kan afspelen. Het apparaat herkent deze niet. Daar tegenover staat, dat ik nu een harde schrijf inplug met x264 films en ze zo kan afspelen.

zwolle67 28-05-2013
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Sinds een paar dagen in gebruik.
Aansluiten ging redelijk snel, alleen wat puzzelen geweest met de hdmi en aansluiting op de ziggo decoder.

Werkt super goed.
Radio zo ingesteld, dvd ging makkelijk.

Wat een geluid voor een 2.1 set!

Boxen nemen Weinig ruimte in en is zo geplaatst

ACoster 09-07-2013

Hoe bedoel je met puzzelen met het aansluiten van de ziggo-decoder? Is deze niet gewoon op een HDMI-ingang aan te sluiten en krijg je beeld via HDMI-uit en geluid via de set ?

kpaulu 08-04-2013
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Leuke set goed geluid! voor die prijs.

nu heb ik een samsung tv maar volgens mij is deze niet ARC compatible dus dan heb je ook niks aan je hdmi 1.4 kabeltje en moet je alsnog de optische geluidskabel aansluiten.

pnieuwenhof 28-03-2013

Hallo,

Afgelopen week heb ik deze set gekocht, toen deze in de aanbieding was bij de MediaMarkt voor € 199,00.
Meteen daarna ben ik de set gaan aansluiten. Alles wordt duidelijk in de handleiding uitgelegd, mocht je iets niet helemaal zeker weten.
Wanneer je alles gewoon standaard thuis hebt staan is er geen probleem met deze set. Alleen kijken tegenwoordig erg veel mensen bijvoorbeeld digitale tv. Dan wordt het een lastiger verhaal.
Er zitten twee HDMI ingangen op en twee HDMI uitgangen op. Geen probleem dus, want je sluit je digitale tv aan op de ingang, tv op de uitgang, klaar...
Dat niet helemaal, want telkens wanneer je de tv en home cinema set uit zet. Daarna weer aan zet (d.m.v. de uitknop) gaat de set automatisch weer naar het laatste kanaal (source: bv HDMI 1). Dit doet hij 10 seconde en dan springt hij naar zijn 1e source-kanaal op deze volgorde: Digitale ingang, Aux, Ipod, HDMI 1, HDMI 2, FM, Bluetooth. instellingen. Telkens wanneer je je tv aan zet moet je dus blijven klikken.
Hopelijk kan dit nog worden opgelost, maar wanneer je hier op kieskeurig kijkt bij de Samsung HT-D5200 blijkt dat dit dus niet kan, omdat veel tv's dus geen BD-Wise hebben.

Dan is er nog een ander probleempje (bij mij). Ik kan de set wel uitzetten met mijn afstandsbediening van Telfort digitale tv (wanneer je hem koppelt), maar je kunt hem hiermee niet aanzetten.

Verder klinkt de set echt geweldig! Er zit goed geluid in en je kunt ook alles nog d.m.v. een equalizer makkelijk aanpassen. Ook met bijvoorbeeld een Samsung telefoon kun je gemakkelijk door een knop op je telefoon het geluid draadloos via de set af laten spelen door middel van Wifi.

BadrAmsterdam 09-01-2013

Goedenavond,

Prima setje zeker voor deze prijs.
Ik luister weinig muziek , gebruik hem enkel voor films en tv kijken. Goed uiterlijk, bediening is een makkie, mogelijkheden genoeg.

Gegroet..

RoRoo 31-12-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Deze set een paar dagen geleden aangeschaft. Ziet er allemaal super uit.
Aansluit mogelijkheden zijn prima en alles is ook makkelijk aan te sluiten.

Nadelen zijn in mijn geval het niet direct kunnen selecteren van een uitgang waardoor de harmony een beeeetje de weg kwijt raakt als ie moet schakelen naar andere uitgangen voor tv/mediaplayer.

Maar het grootste nadeel is het geluid. Films e.d. klinken prima, maar zodra je muziek gaat luisteren klinkt e.e.a. een beetje "blikkerig" en goedkoop.
Dit was voor mijn vrouw een dealbreaker en ga 'm vandaag omruilen.

niveda 05-11-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Deze 2.1-home cinema heeft mooi beeld en zeer goed geluid weer. Ook werkt de ARC (Audio Return Channel) prima: het geluid van de tv zelf en alles wat op de tv is aangesloten (spelconsole, ...) wordt naar de home cinema set teruggestuurd via de hdmi-kabel, dus zonder extra optische kabel. De home cinema set schakelt automatisch op de juiste "source" van zodra de tv of spelconsole wordt gekozen. Je hoeft de set dus niet telkens manueel te verzetten van source. De mogelijkheden zijn groot: muziek afspelen van laptop of smartphone via wi-fi (dlna) of bluetooth, enkele handige apps zoals youtube in HD, ... Ik heb zowel dvd's, blu-rays als blu-ray 3D afgespeeld en nog geen enkel probleem gehad met vastlopen zoals sommigen hier melden. Voor mij een geslaagde aankoop voor de prijs. Nog een tip: schakel voor blu-rays de optie "24Hz" op "uit" om lip sync problemen te vermijden. Verder werkt alles prima!

kpaulu 13-03-2013

je schrijft dat je hem ook met hdmi hebt verbonden aan spelconsole? hoe heb je dit gedaan vanaf ps3? naar home cinema en die door naar tv? normaal gaat die toch hdmi van ps3 naar tv en optische kabel voor surround?

hen1955 29-11-2012

Niveda kan je mij de juiste instellingen geven voor de ARC. Het wil mij niet lukken dat het automatisch overgeschakeld wordt. TV is een Samsung E6800

Pascaleke 08-08-2013

Bedankt voor de goede tip i.v.m. het uitschakelen van de "24Hz" voor het afspelen van de blu-rays. De home cinema is aangesloten via HDMI op een 720p projector "BENQ MX518" en kreeg wel geluid maar geen beeld, dat is door deze tip mede opgelost. Enkel wanneer ik overschakel op 3D valt het beeld weer weg hoewel de "beamer" 3D DLP ondersteund en werkt wel bij de trailers van de film "My Bloody Valentine 3D"...
Verder kan je bijv. Belgacom TV aansluiten via de HDMI poort, een laptop en de externe harde schijf via USB werken allemaal prima. Als iemand nog tips heeft i.v.m. het afspelen van 3D op een projector die 3d DLP ondersteund?

niveda 14-12-2012

hen1955: op beide toestellen (homecinema én je tv) moet je Anynet+ (HDMI-CEC) ingeschakeld hebben. Op je homecinema moet je ARC enabled hebben staan. Vanaf dan zou het automatisch moeten werken zonder verdere configuratie. Indien je toch nog problemen hebt, kijk dan eens in je tv bij de luidsprekerinstellingen of die wel op "externe luidspreker" staat en niet op "tv-luidspreker". Bij mij werkt ARC vrij goed al moet ik zeggen dat het nu en dan gebeurt dat het geluid kort wegvalt (1 sec). Bij afspelen van een dvd / Bluray heb ik dit nooit, dus het moet wel aan de ARC liggen...

kpaulu 09-08-2013

@hen

weet je zeker dat je samsung ARC optie heeft.
ik zou het eerst navragen voor je verdere actie gaat ondernemen

Willemh2 29-10-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

De set loopt regelmatig vast tijdens het afspelen van dvds / blurays. Pakt sommige dvds niet. Vandaar dat ik een 1 heb gegeven voor gebruiksgemak. Daarom het apparaat ook geretourneerd!
Als je een CD afspeelt en je zet de TV uit houdt het geluid op. Niet handig!

Verder heeft het apparaat genoeg mogelijkheden en het geluid is ook prima. Als de bovengenoemde minpunten er niet waren was het een prima ding..

roomes 02-10-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Geen slecht apparaat; speelt echter 3D Blu-ray niet goed af. Apparaat schakelt na enkele minuten geluid uit, en 10 seconden later schakelt hij het hele apparaat uit. Films kijken is zo niet te doen! > apparaat geretourneerd en nieuw apparaat ontvangen > wederom hetzelfde probleem. Heb nu maar een panasonic besteld > was het helemaal zat!

Michel1978 10-08-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Ik heb de set nu een tijdje en hij bevalt uitstekend. Het geluid is beter dan je zou verwachten uit zulke kleine speakers. Het beeld is kraakhelder.

In feite is het naast een Blu-ray speler ook een vrij complete mediaspeler. Via Wi-Fi kun je bestanden vanaf een andere computer afspelen. Er zit een docking-station bij voor je iPhone of iPod, die je vervolgens met de afstandbediening van de Samsung kunt gebruiken. Enige minpunt is dat hij niet je eigen foto's en video's op de TV afspeelt vanuit de iPhone.
Je kunt via USB vervolgens ook nog verschillende apparaten aansluiten zoals een camera, of een draadloos toetsenbord. Dat is dan weer handig om gebruik te maken van internet op je TV.
De Apps stellen (nog) niet zoveel voor, maar dat is gewoon een extraatje.

Al met al een erg leuk apparaat voor dit geld.

erikjuhcool 04-08-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Heb deze set net gekocht, en ben er nu al zeer tevreden over. Ik heb expres voor 2.1 gekozen omdat ik toch niet veel films kijk en hem vooral gebruik om muziek te beluisteren. Ik vind het design erg mooi. Hij is erg makkelijk te gebruiken, beschikt over wifi en internetbrowser. Wat ik ook een geweldige functie vind is dat je muziek vanaf je smartphone via bluetooth kunt afspelen. Dit is erg gemakkelijk en het klinkt ook goed! Nu alleen nog maar hopen dat hij lang meegaat!

Gustaaf Bol 25-06-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Doordacht ontwerp volgens de laatste stand der techniek.Gebruiksvriendelijk toestel met een duidelijk manual. Goede software met automatische on-line updates.
De meeste functies werken zelfs prima samen met mijn 4 jaar oude Philips HD ready TV. Ook de wifi werkt probleemloos samen met mijn 4 jaar oude Fujitsu Siemens Amilo laptop en Zyxel modem. Het geluid is krachtig genoeg en middels de equaliser goed instelbaar.
In vergelijking met een PC stelt het Samsung Smart Hub internet platform nog maar weinig voor.

kitty170 27-08-2012

Is er ook een internet radio luisteren mogelijk?

dreuge worst 01-06-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

het geluid is goed te noemen.ik heb deze ht-e5200 tegelijk met een samsung smart tv gekocht en de samenwerking is uitstekend.min puntje is wel als je een dvd afspeeld loopt het geluid niet altijd gelijk met het beeld.misschien een kwestie van afstellen.en het maakt hoorbaar lawaai als de blueray zijn info moet zoeken.internet via de speler werk ook prima.

ajk63 20-05-2012
Geschreven voor: Samsung HT-E5200

Ik heb vandaag deze set gekocht vanwege de slecht kwaliteit geluid van mijn tv( samsung smart tv met 3 D.),aansluiten was een makkie,paar update en klaar voor gebruik, geluid zeer tevreden, het is geen 5.1 of 7.1 , maar daarvoor heb ook niet gekozen, div dvd en cd geprobeert en alles werkte naar behoren. duurzaam moet nog bewezen nog.

ajk63 20-05-2012

tucson71 21-05-2012

Hallo, wat voor type samsung tv heeft een slecht geluid?